Tuesday, 21 March 2017

Meaningful conversation with Rumaysa 

I have this habit asking the girls question:"what's the best thing happened in school today?" Or "did you have a good day today?"And they would answer it by picking up one of the thing that happened in school. What surprised me was, few days ago as we drove to pick Nusaybah from her school, my four years old daughter asked me,  "Mama, did you have a good day today at home"?" I smiled and felt so special that she wanted to know how my day was. I then teased her and said:"well... it depends, how do you define good day for mama at home? what makes a day is good for mama if I just stay at home?, I don't go and meet my friends, I can't go to the slide and play in the playground like you?" Her answered astonished me and put things back into perspective: "But mama, you have time to play with adek Hudayfah, you can rest while he's sleeping, that's relaxing and that's a good day" I had to admit that she was correct so I said:" yes rumaysa, I had a good day today الحمد لله رب العالمين " and she's said:" that's good mama!" Ah sometime you need 4 years old to remind you how Allah ﷻ has blessed us with so many things and simple thing that we often take for granted is actually the greatest blessing! How many people suffers from insomnia hence they struggle to sleep. How many people yearns to have children and feel incomplete without them. How many people have to go out and work 2 or 3 jobs to just put food on the table and roof above their heads. I haven't had any of those. Mostly I stay at home with my baby and do house chores (that of course it's never ending) and yet sometime I forget that today is reasonably a good day! May Allah ﷻ always allows us to be grateful for any small and big things He has blessed us with. Keep us in your دعاٰء

1 comment:

Agus Sodikin said...

Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.